JavaScript is gedeactiveerd!

JavaScript is vereist om de volledige functionaliteit van deze website te garanderen.

Houd er rekening mee dat je niet kunt bestellen zonder JavaScript op deze website.

Een handleiding voor het inschakelen van JavaScript in jouw browser vind je hier:
http://www.enable-javascript.com/de/



naar de startpagina
Mediterano

AV

 
ALGEMENE VOORWAARDEN 
Algemene voorwaarden cafetaria Mediterano  
E-mail:  [email protected]
Website: Mediteranostrijp.nl 
  
Definities 
1.Cafetaria Mediterano gevestigd te Eindhoven  onder KvK nr 17033888 
2.Klant: degene met wie cafetaria Mediterano een overeenkomst is aangegaan. 
3.Partijen: cafetaria Mediterano  en klant samen. 
4.Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. 
 Toepasselijkheid algemene voorwaarden 
1.Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, 
bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of 
namens cafetaria Mediterano  
2.Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en 
schriftelijk zijn overeengekomen. 
3.Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene 
voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit. 
Prijzen 
  
  
1.Alle prijzen die cafetaria Mediterano  hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en 
exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, 
verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders 
overeengekomen. 
2.Alle prijzen die cafetaria Mediterano hanteert voor zijn producten, op zijn website of 
die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan cafetaria Mediterano  te allen tijde 
wijzigen. 
3.Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die cafetaria 
Mediterano  niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot 
stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen. 
4.De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een 
prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een 
wettelijke regeling. 
 
 
 
 
 
 
 
Monsters en modellen  
  
Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij 
daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het 
product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met 
het monster of model overeenstemmen. 
  
Betalingen en betalingstermijn 
1.Cafetaria Mediterano  mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 
50% van het overeengekomen bedrag verlangen. 
2.De klant dient betalingen achteraf binnen na levering  te hebben voldaan. 
3.Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat 
indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de 
betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, 
zonder dat cafetaria Mediterano de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in 
gebreke hoeft te stellen. 
4.Cafetaria Mediterano behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te 
stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het 
totale bedrag van de diensten of producten. 
Betalingen en betalingstermijn 
  
Producten worden direct afgerekend in de winkel. 
  
Gevolgen niet tijdig betalen 
1.Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is cafetaria Mediterano 
gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en  de 
wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen 
vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een 
hele maand wordt gerekend. 
2.Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en 
eventuele schadevergoeding verschuldigd aan cafetaria Mediterano . 
3.De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor 
buitengerechtelijke incassokosten. 
4.Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag cafetaria Mediterano zijn verplichtingen 
opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
5.In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van 
de klant, zijn de vorderingen van cafetaria Mediterano op de klant onmiddellijk 
opeisbaar. 
 
 
 
 
 
6.Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door 
cafetaria Mediterano , dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan 
cafetaria Mediterano  te betalen. 
Recht van reclame  
1.Zodra de klant in verzuim is, is cafetaria Mediterano gerechtigd het recht van 
reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten. 
2.Cafetaria Mediterano  roept het recht van reclame in door middel van een 
schriftelijke of elektronische mededeling. 
3.Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de 
klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren 
aan cafetaria Mediterano tenzij partijen hierover andere afspraken maken. 
4.De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van 
de klant. 
  
Herroepingsrecht  
1.Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen 
zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat: 
het product niet is gebruikt 
het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen 
het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of 
aangepast 
het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen 
(ondergoed, badkleding, enz.) 
de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale 
inhoud (dvd’s, cd’s, etc.) 
het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht 
of vorm van vrijetijdsbesteding betreft 
het product geen los tijdschrift of losse krant is 
de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht 
2.De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan: 
 
 
 
 
 
oop de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft 
ontvangen van 1 bestelling 
ozodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet 
gaat afnemen 
3.De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via 
a_moustati@hotmail.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier 
dat via de website 1van cafetaria Mediterano ,mediteranostrijp.nl, kan worden 
gedownload. 
4.De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van 
zijn herroepingsrecht te retourneren aan cafetaria Mediterano , bij gebreke waarvan 
zijn herroepingsrecht komt te vervallen. 
Vergoeding van bezorgkosten   
1.Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als 
gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan cafetaria Mediterano  heeft 
geretourneerd, dan zal cafetaria Mediterano  eventuele door de consument betaalde 
verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig en volledig geretourneerde 
bestelling aan de consument terugbetalen.   
2.De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van cafetaria Mediterano 
voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.  
Vergoeding retourkosten  
  
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling 
tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling 
voor rekening van de consument.  
Opschortingsrecht 
  
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van 
enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
  
Retentierecht  
1.Cafetaria Mediterano  kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval 
producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande 
rekeningen ten aanzien van cafetaria Mediterano heeft voldaan, tenzij de klant voor 
die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 
 
 
 
 
 
2.De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant 
nog betalingen verschuldigd is aan cafetaria Mediterano . 
3.Cafetaria Mediterano  is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant 
mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht. 
Verrekening 
  
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan 
cafetaria Mediterano  te verrekenen met een vordering op cafetaria Mediterano . 
  
Eigendomsvoorbehoud  
1.Cafetaria Mediterano  blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant 
volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van cafetaria 
Mediterano  op grond van wat voor met cafetaria Mediterano gesloten 
overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de 
nakoming. 
2.Tot die tijd kan cafetaria Mediterano zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en 
de zaken terugnemen. 
3.Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet 
verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren. 
4.Indien cafetaria Mediterano een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de 
overeenkomst als ontbonden en heeft cafetaria Mediterano  het recht om 
schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.  
Levering 
1.Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. 
2.Levering vindt plaats bij cafetaria Mediterano , tenzij partijen anders zijn 
overeengekomen. 
3.Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven 
adres.  
4.Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft 
cafetaria Mediterano het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het 
overeengekomen deel alsnog is voldaan. 
5.Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant 
een verlate levering niet aan cafetaria Mediterano kan tegenwerpen. 
Levertijd  
1.De door cafetaria Mediterano opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant 
bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij 
partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
 
 
 
 
 
2.De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces 
volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen 
van cafetaria Mediterano  
3.Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op 
schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij 
cafetaria Mediterano  niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn 
aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.  
Feitelijke levering 
  
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde 
producten tijdig kan plaatsvinden. 
  
Transportkosten  
  
Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders 
hebben afgesproken. 
  
Verpakking en verzending 
1.Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de 
klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. 
bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan cafetaria 
Mediterano  niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade. 
2.Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele 
zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het 
vervoer te melden aan cafetaria Mediterano , bij gebreke waarvan cafetaria 
Mediterano niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade. 
  
Bewaring  
1.Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen 
leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant. 
2.Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van 
producten komen geheel voor rekening van de klant. 
Garantie 
1.De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, 
veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal. 
2.De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als 
 
 
 
 
 
gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of 
ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet 
duidelijk kan worden vastgesteld. 
3.Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn 
van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop 
deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant 
komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt. 
  
Vrijwaring 
  
De klant vrijwaart cafetaria Mediterano  tegen alle aanspraken van derden die verband 
houden met de door cafetaria Mediterano geleverde producten en/of diensten. 
  
Klachten 
1.De klant dient een door cafetaria Mediterano  geleverd product of verleende dienst 
zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen. 
2.Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant 
redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant cafetaria 
Mediterano daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na 
constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
3.Consumenten dienen cafetaria Mediterano  uiterlijk binnen 2 maanden na 
constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen. 
4.De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de 
tekortkoming, zodat cafetaria Mediterano in staat is hierop adequaat te reageren. 
5.De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen 
partijen. 
6.Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder 
geval niet toe leiden dat cafetaria egehouden kan worden om andere 
werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 
Ingebrekestelling 
1.De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan cafetaria 
Mediterano . 
2.Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling cafetaria 
Mediterano ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 
 
 
 
 
 
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant 
  
Als cafetaria Mediterano een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen 
hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst 
aan cafetaria Mediterano  verschuldigd zijn. 
  
Aansprakelijkheid cafetaria Mediterano  
1.Cafetaria Mediterano  is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt 
indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 
2.Indien cafetaria Mediterano aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts 
aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de 
uitvoering van een overeenkomst. 
3.Cafetaria Mediterano  is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals 
gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden. 
4.Indien cafetaria Mediterano  aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot 
het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt 
uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een 
verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot 
het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 
5.Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een 
catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen 
aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de 
overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting. 
Vervaltermijn 
  
Elk recht van de klant op schadevergoeding van cafetaria Mediterano  vervalt in elk geval 
12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. 
Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
  
Recht op ontbinding 
1.De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer (cafetaria 
Mediterano  toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, 
tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de 
ontbinding niet rechtvaardigt. 
2.Is de nakoming van de verplichtingen door cafetaria Mediterano  niet blijvend of 
 
 
 
 
 
tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat cafetaria 
Mediterano in verzuim is. 
3.Cafetaria Mediterano  heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, 
indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig 
nakomt, dan wel indien cafetaria Mediterano  kennis heeft genomen van 
omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn 
verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 
Overmacht 
1.In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een 
tekortkoming van cafetaria Mediterano in de nakoming van enige verplichting ten 
aanzien van de klant niet aan cafetaria Mediterano  kan worden toegerekend in een 
van de wil van cafetaria Mediterano onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming 
van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt 
verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van 
cafetaria Mediterano  kan worden verlangd. 
2.Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - 
gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); 
wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; 
onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; 
computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene 
vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
3.Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor cafetaria Mediterano  1 of 
meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen 
opgeschort totdat cafetaria Mediterano  er weer aan kan voldoen. 
4.Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft 
geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk 
ontbinden. 
5.Cafetaria Mediterano  is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding 
verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel 
geniet. 
Wijziging van de overeenkomst  
1.Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt 
om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in 
onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.  
2.Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke 
 
 
 
 
winkel.  
Wijziging algemene voorwaarden 
1.Cafetaria Mediterano is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te 
vullen. 
2.Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
3.Grote inhoudelijke wijzigingen zal cafetaria Mediterano  zoveel mogelijk vooraf met 
de klant bespreken. 
4.Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene 
voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 
Overgang van rechten 
1.Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden 
worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van 
cafetaria Mediterano  
2.Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in 
artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 
1.Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of 
vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet 
aan. 
2.Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een 
bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat cafetaria Mediterano  bij het 
opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had. 
Toepasselijk recht en bevoegde rechter 
1.Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van 
toepassing. 
2.De Nederlandse rechter in het arrondissement waar cafetaria Mediterano  is 
gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen 
van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. 
Opgesteld op 14/4/2023